Circulair slopen, hergebruik en recyclen voor een circulaire toekomst

Bork Groep vervult een voortrekkersrol in de sloop-, recycling- en saneringsbranche en wil dit doorgeven aan de toekomstige generaties. Ze streven naar een circulaire kringloop en maken ruimte voor vooruitgang door innovatieve methodes en een duurzame mindset.

Wat maakt Bork tot impactondernemer?

Bij Bork staat innovatie in de hele organisatie centraal. Samen met branchegenoten en partijen buiten de branche zoeken ze voortdurend naar manieren voor hoogwaardige terugwinning en hergebruik van grondstoffen. Ze hergebruiken en recyclen bouw- en sloopafval en produceren hoogwaardige monostromen, waardoor nieuwe grondstoffen en energie worden bespaard.

Hoe zie je dat concreet terug?

Bork is initiatiefnemer van Tussenstation. Op Tussenstation krijgen (bouw)materialen een tweede leven. Verder heeft Bork een eigen sorteerlijn waar inkomend bouw- en sloopafval wordt omgezet in zuivere monostromen. Deze gerecyclede materialen worden gebruikt voor bijvoorbeeld wegenbouw, cementindustrie, kunststoffen- en spaanplaatproductie. Bork zet daarnaast mensen met afstand tot de arbeidsmarkt in.

Samen impact maken met Bork

Voor onder andere het integreren van recycling- en hergebruik-innovaties in je projecten ben je bij Bork aan het goede adres. Daarnaast kan je bij Bork terecht als je ambities hebt in het circulair verbouwen/demonteren/slopen van vastgoed of technische installaties. Door gebruik te maken van de recyclingfaciliteiten van Bork draag je bij aan een circulaire aanpak en lagere milieubelasting.

Contact

Voor meer informatie of vragen over samenwerking kun je contact opnemen met Koen Rooseboom, medewerker Circulair, K.Rooseboom@borkgroep.nl.

Koen Rooseboom vertelt over Bork
“Wij zetten ons in om de wereld om ons heen op een andere manier achter te laten, dan we hem hebben ontvangen.” Dit doet Bork op verschillende manieren, zoals circulair hergebruik van materialen en het bieden van een plek voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. “Je laat zien dat je je niet alleen druk maakt om de euro’s, maar ook om de omgeving, maatschappij en de mensen waar je mee werkt.”